Asset Publisher
Wsparcie celów społecznie użytecznych
REGULAMIN
przyznawania, udzielania i rozliczania darowizn, porozumień lub innych dokumentów będących podstawą wydatkowania środków na cele społecznie użyteczne przez Nadleśnictwo Ustrzyki Dolne
§ 1
Postanowienia ogólne
- Regulamin określa zasady przyznawania, udzielania i rozliczania darowizn pieniężnych przez Nadleśnictwo Ustrzyki Dolne jako jednostkę organizacyjną Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe z siedzibą w Ustrzykach Dolnych.
- Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
- Darowiźnie – należy przez to rozumieć bezpłatne świadczenie pieniężne przekazywane przez Nadleśnictwo na rzecz Wnioskodawcy w celu wsparcia Przedsięwzięcia, w zakresie objętym celami statutowymi Wnioskodawcy. Darowizna może dotyczyć „Przedsięwzięcia” zrealizowanego (refundacja) lub będącego przed lub w trakcie realizacji (dofinansowanie);
- Przedsięwzięciu – należy przez to rozumieć każdą działalność prowadzoną przez lub na rzecz osób prawnych, osób fizycznych oraz innych jednostek organizacyjnych, pozwalającą Wnioskodawcy na realizację jej celów, w tym celów statutowych, która jest społecznie użyteczna;
- Wniosku – należy przez to rozumieć wniosek o udzielenie Darowizny
ze środków Nadleśnictwa, wydzielonych na te cele; - Wnioskodawcy – należy przez to rozumieć organizacje pozarządowe
o których mowa w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz.U. 2023 r., poz. 571 – z późn. zm.) oraz inne osoby prawne lub jednostki użyteczności publicznej
i oświatowej składające Wniosek o udzielenie Darowizny (np. kluby sportowe, stowarzyszenia zwykłe, szkoły itp.). - Obdarowanym – należy przez to rozumieć Wnioskodawcę, który otrzymał Darowiznę od Nadleśnictwa;
- Nadleśnictwie – należy przez to rozumieć Nadleśnictwo Ustrzyki Dolne, reprezentowane przez nadleśniczego;
- Kierownictwie Nadleśnictwa– należy przez to rozumieć nadleśniczego, zastępcę nadleśniczego lub inną osobę działającą na podstawie pisemnego pełnomocnictwa udzielonego przez Nadleśniczego.
§ 2
Cele udzielania darowizn
1.Wnioskodawca może ubiegać się otrzymanie Darowizny na realizację przedsięwzięć wpisujących się w cele pożytku publicznego określone w ustawie
z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie
(t.j. Dz.U. 2023 poz.571 z poźn.zm), obejmujące w szczególności Przedsięwzięcia z zakresu:
- pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób;
- wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej;
- tworzenia warunków do zaspokajania potrzeb mieszkaniowych wspólnoty samorządowej;
- udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz zwiększania świadomości prawnej społeczeństwa;
- działalności na rzecz integracji i reintegracji zawodowej i społecznej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym;
- działalności charytatywnej;
- podtrzymywania i upowszechniania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej;
- działalności na rzecz mniejszości narodowych i etnicznych oraz języka regionalnego;
- działalności na rzecz integracji cudzoziemców;
- ochrony promocji i zdrowia, w tym działalności leczniczej w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2022 r. poz. 633, z późn. zm.);
- działania na rzecz osób niepełnosprawnych;
- nauki, szkolnictwa wyższego, edukacji, oświaty i wychowania;
- kultury, sztuki oraz ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego;
- upowszechniania kultury fizycznej i sportu, ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego;
- inne, określone w przywołanej ustawie.
2.Wnioskodawca może ubiegać się otrzymanie Darowizny na realizację przedsięwzięć innych niż te, o których mowa w ust. 1 powyżej, pod warunkiem że Nadleśnictwo uzna przedsięwzięcie za odpowiadające celom społecznie użytecznym.
3.Darowizny nie będą przyznawane, w szczególności na wymienione niżej cele:
- wynagrodzenia pracowników Wnioskodawcy lub osób nie będących jego pracownikami lecz pozostających z Wnioskodawcą w stałym stosunku cywilnoprawnym (np. poprzez zawartą na czas nieokreślony lub długoterminowy, umowę o świadczenie usług lub umowę zlecenie), tj. z tytułu wykonywania obowiązków służbowych, za wyjątkiem wynagrodzenia
za czynności podejmowane przez te osoby bezpośrednio w związku
z realizacją Przedsięwzięcia; - wydatki związane z promocją działalności Wnioskodawcy;
- pokrycie kosztów administracyjnych Wnioskodawcy tj. kosztów związanych
z działalnością Wnioskodawcy, a nie realizacją Przedsięwzięcia; - spłatę zadłużenia Wnioskodawcy;
- refinansowanie Przedsięwzięcia;
- inne koszty, wydatki i należności niezwiązane z realizacją Przedsięwzięcia.
§ 3
Tryb przyznawania Darowizny
- Podstawą ubiegania się o Darowiznę jest spełnienie wymogów określonych
w §1 ust. 2 lit. d i § 2 ust. 1 oraz złożenie prawidłowo wypełnionego Wniosku (zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszego regulaminu), dostępnego w biurze Nadleśnictwa oraz na jego stronie internetowej pod adresem: https://ustrzykidolne.krosno.lasy.gov.pl/ w zakładce: Informacje/Wsparcie społeczne/ Wsparcie celów społecznie użytecznych. - Wniosek należy złożyć w formie pisemnej lub w formie elektronicznej. Dopuszcza się złożenie wniosku w formie cyfrowego odwzorowania (skanu) dokumentu papierowego.
- Równocześnie Nadleśnictwo zastrzega sobie możliwość do zwrócenia się do Wnioskodawcy o uzupełnienie treści wniosku lub dostarczenie dodatkowych dokumentów lub informacji, niezbędnych do podjęcia decyzji
w przedmiocie rozpatrzenia Wniosku. - Złożenie Wniosku, o którym mowa powyżej, jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu.
- Poszczególne osoby fizyczne mogą składać Wnioski o udzielenie darowizny Wnioskodawcy udzielającego im wsparcia (np. przedstawiciele ustawowi występujący w imieniu osób fizycznych zbierających środki na subkontach fundacji, na cele związane z leczeniem, rehabilitacją itp.).
- W wypadku Przedsięwzięć, których Beneficjentami mają być osoby nieposiadające zdolności do czynności prawnych lub posiadające ograniczoną zdolność do czynności prawnych, Wnioskodawcami mogą być jedynie ich przedstawiciele ustawowi.
- Nadleśnictwo w wyjątkowej sytuacji może przyznać Darowiznę z własnej inicjatywy lub zwolnić Wnioskodawcę z wymogu złożenia Wniosku. W takim przypadku postanowienia Regulaminu stosuje się odpowiednio.
- W następstwie podjętej decyzji Nadleśnictwa o przyznaniu darowizny zawierana jest umowa, porozumienie lub inny dokument będący podstawą wydatkowania środków na cele społecznie użyteczne, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik odpowiednio nr 4,5,6 do niniejszego Regulaminu.
- Zgodnie z §19 ust 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 6 grudnia 1994 r.
w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe (Dz. U. 1994 nr 134 poz. 692) darowizny finansowe mogą być udzielane przez nadleśnictwa wyłącznie z dodatniego wyniku finansowego, w wysokości nie przekraczającej środków przeznaczonych na cele społecznie użyteczne, w tym świadczenia na rzecz jednostek użyteczności publicznej i oświatowej. Dlatego, ze względu na ograniczoność środków finansowych na cele społecznie użyteczne oraz racjonalność gospodarowania środkami Skarbu Państwa, Nadleśnictwo określa sposób podziału puli środków na cele wskazane we wnioskach wpływających bezpośrednio do Nadleśnictwa, przy czym – ustala się dwa progi kwotowe związane z trybami rozliczenia Darowizn, tj. próg:- Pierwszy – darowizny do trzech tysięcy złotych, gdzie Nadleśnictwo wymaga od Obdarowanego złożenia „Oświadczenia dotyczącego sposobu wykorzystania otrzymanej darowizny finansowej od Nadleśnictwa Ustrzyki Dolne” zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu. Równocześnie Nadleśnictwo zastrzega sobie prawo do żądania złożenia przez Obdarowanego sprawozdania o którym mowa poniżej zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu.
- Drugi – darowizny w kwocie powyżej trzech tysięcy złotych, gdzie Nadleśnictwo wymaga od Obdarowanego złożenia zobowiązania do obligatoryjnego przedłożenia w terminie do 60 dni od daty zakończenia Przedsięwzięcia „Sprawozdania z rozliczenia otrzymanej Darowizny”, sporządzonego zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu.
- Na podstawie ostatecznych decyzji Nadleśnictwa, dla Wnioskodawców którym przyznano Darowiznę, Nadleśnictwo prześle do podpisu odpowiednio przygotowane umowy darowizny, porozumienie lub inny dokument będący podstawą wydatkowania na rzecz Wnioskodawcy środków na cele społecznie użyteczne.
- Nadleśnictwo nie jest zobowiązane do kontaktu z Wnioskodawcami, którym nie przyznano Darowizny, tzn. rozpatrzyło ich wniosek negatywnie. Tym samym ustala się, że w przypadku braku pisemnej decyzji Nadleśnictwa w terminie do 30 (trzydziestu) dni, od dnia złożenia Wniosku zgodnie z Regulaminem „Wniosek uznaje się za odrzucony”.
- W przypadku złożenia przez Wnioskodawcę, z którym w danym roku podpisano umowę darowizny, kolejnego (nowego) wniosku o pomoc finansową w danym roku kalendarzowym dotyczącą tego samego celu szczegółowego, wniosek ten pozostaje bez dalszego rozpatrzenia, z zastrzeżeniem § 3 ust. 7.
§ 4
Warunki przekazania Darowizny
- Warunkiem przekazania Darowizny jest zawarcie pisemnej umowy Darowizny (dalej: „Umowa”), porozumienia lub innego dokumentu będącego podstawą wydatkowania środków na cele społecznie użyteczne pomiędzy Obdarowanym a Nadleśnictwem.
- Darowizny udziela się w formie pieniężnej w złotych polskich i przekazuje się ją wyłącznie przelewem bankowym na rachunek wskazany przez Obdarowanego
w umowie, porozumieniu lub innym dokumencie. - Nadleśnictwo nie ponosi żadnych opłat, kosztów i podatków związanych
z przekazaniem Darowizny, za wyjątkiem kosztów administracyjnych Nadleśnictwa. - Zmiana celu na jaki została przeznaczona Darowizna możliwa jest jedynie na podstawie uzasadnionego wniosku Obdarowanego i wymaga zawarcia pisemnego aneksu do umowy, porozumienia lub innego dokumentu.
- Darowiznę przyznaną przez Nadleśnictwo należy wykorzystać w sposób celowy, gospodarny i zgodnie z przeznaczeniem oraz w terminie określonym w Umowie, z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów, w sposób umożliwiający terminową realizację Przedsięwzięcia oraz weryfikację przeznaczenia Darowizny.
- W terminie do 60 dni od upływu określonego w Umowie terminu wykorzystania Darowizny, w wysokości o której mowa w § 3 ust. 7 pkt 1) oraz pkt 2), Obdarowany zobowiązany jest przedstawić Nadleśnictwu:
- Oświadczenie dotyczące sposobu wykorzystania otrzymanej od Nadleśnictwa darowizny finansowej – sporządzone zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu, i/lub:
- Sprawozdanie z rozliczenia z wykorzystania otrzymanej od Nadleśnictwa darowizny finansowej – sporządzone zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 3. Ponadto Obdarowany, na żądanie Nadleśnictwa, zobowiązany będzie do dostarczenia uwierzytelnionych kopii dokumentów (w tym
w szczególności finansowych) pozwalających Nadleśnictwu na przeprowadzenie weryfikacji kosztów i wydatków związanych z wykorzystaniem Darowizny.
- W przypadku konieczności przedłużenia 60 dniowego terminu przekazania przez Obdarowanego oświadczenia i/lub sprawozdania, o których mowa w § 4 ust. 6, Obdarowany zobowiązany jest zwrócić się do Nadleśnictwa z pisemnym wnioskiem zawierającym uzasadnienie zmiany terminu przekazania sprawozdania.
Decyzję w przedmiocie wydłużenia terminu przekazania sprawozdania, podejmuje Nadleśnictwo, i jest ona przekazywana Obdarowanemu w drodze korespondencji elektronicznej lub tradycyjnej.
- W przypadku niezłożenia oświadczenia i/lub sprawozdania, o których mowa
w § 4 ust. 6 Regulaminu przyznawania darowizn przez Nadleśnictwo Ustrzyki Dolne, pomimo bezskutecznego wezwania Obdarowanego przez Nadleśnictwo do wykonania tej czynności, Obdarowany zobowiązany będzie do zwrotu całej kwoty otrzymanej darowizny w terminie do 14 dni od otrzymania przez Obdarowanego wezwania do zwrotu darowizny. Zwrot darowizny nastąpi wraz z ustawowymi odsetkami za opóźnienie liczonymi od dnia wskazanego w wezwaniu do zwrotu darowizny do dnia zapłaty. - Korzystając z Darowizny, Obdarowany powinien działać z najwyższą starannością, w szczególności przestrzegać obowiązujących przepisów prawa oraz dbać o uzyskiwanie wymaganych zezwoleń.
- Nadleśnictwo nie ponosi odpowiedzialności za korzystanie z przedmiotu Darowizny w sposób niezgodny z jej przeznaczeniem lub naruszeniem zasad i norm prawnych określających jego użytkowanie lub zasady współżycia społecznego.
- W przypadku niewykorzystania, w tym częściowego (niepełnego) wykorzystania otrzymanych środków, Obdarowany zobowiązany jest do ich zwrotu w terminie do 14 dni od daty rozliczenia Przedsięwzięcia na rachunek bankowy Darczyńcy. Niedotrzymanie wskazanego terminu zwrotu darowizny lub jej części będzie skutkowało koniecznością zapłaty przez Obdarowanego ustawowych odsetek za opóźnienie.
- Za datę rozliczenia Przedsięwzięcia przyjmuje się datę sporządzenia oświadczenia/sprawozdania o których mowa w § 4 ust. 6, nie później jednak niż 60 dni od upływu terminu wykorzystania Darowizny określonego w Umowie.
- Wykorzystanie Darowizny w innym celu niż określony w Umowie lub w inny sposób naruszający warunki określone w Regulaminie lub Umowie powoduje obowiązek zwrotu Darowizny wraz z ustawowymi odsetkami za opóźnienie liczonymi od dnia, w którym powinien nastąpić zwrot Darowizny, zgodnie z wezwaniem do zwrotu.
- W przypadku braku zwrotu środków w terminach o których mowa w § 4 ust. 8,
ust. 11 oraz ust. 13, Nadleśnictwo podejmie niezbędne czynności prawne zmierzające do odzyskania darowanej kwoty. - W przypadku wykorzystania Darowizny w innym celu niż określony w Umowie lub w inny sposób naruszający warunki Regulaminu lub Wnioskodawca może w skuteczny sposób złożyć kolejny wniosek po upływie 5 (pięciu) lat liczonych od dnia zwrotu Darowizny wraz z odsetkami ustawowymi za opóźnienie, na rachunek bankowy Nadleśnictwa.
§ 5
Informowanie o otrzymanej Darowiźnie
- Obdarowany może zamieszczać nazwę oraz logo PGL LP i dane Nadleśnictwa na swojej stronie internetowej, liście darczyńców, w broszurach itp. oraz wszelkich innych materiałach po uzyskaniu uprzedniej pisemnej zgody Nadleśnictwa (zastrzeżonej pod rygorem nieważności).
- Nadleśnictwo informuje o możliwości udostępnienia danych dotyczących spraw związanych realizacją celów społecznie użytecznych.
- Wykaz zawartych: umów darowizny, porozumień lub innych dokumentów będących podstawą wydatkowania środków na cele społecznie użyteczne, ich cel i wysokość przyznanych kwot publikowana będzie raz w miesiącu na stronie Biuletynu Informacji Publicznej https://www.gov.pl/web/nadlesnictwo-ustrzyki-dolne/wydatkowanie-srodkow-na-cele-spolecznie-uzyteczne
- Administratorem danych osobowych osób fizycznych działających ze strony Obdarowanego jest Nadleśnictwo Ustrzyki Dolne. Informacja o przetwarzaniu danych osobowych jest dostępna na stronie internetowej pod adresem: https://ustrzykidolne.krosno.lasy.gov.pl/informacja-o-przetwarzaniu-danych-osobowych#.YHALOT8wguU
§ 6
Porozumienie pomiędzy jednostkami organizacyjnymi Policji a Nadleśnictwem Ustrzyki Dolne
Porozumienia na przekazanie środków pieniężnych ( z celów społecznie użytecznych) na pokrywanie wydatków inwestycyjnych, modernizacyjnych lub remontowych oraz kosztów utrzymania i funkcjonowania jednostek organizacyjnych Policji, a także zakupu niezbędnych dla ich potrzeb towarów i usług mogą być zawierane w oparciu o przepis art. 13 ust.3 i ust.4f pkt. 1 Ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2024 r. poz.145 z póź.zm.).
§ 7
Porozumienie pomiędzy szkołami samorządowymi/placówkami lub państwowymi
1.Nadleśnictwo może zawierać Porozumienia w sprawie przekazania środków pieniężnych (z celów społecznie użytecznych) z przeznaczeniem na:
- działalność statutową szkoły/placówki na odrębny rachunek bankowy rady rodziców w przypadku szkoły samorządowej;
- sfinansowanie wydatków bieżących i majątkowych szkoły/placówki na wydzielony rachunek szkoły w przypadku szkoły państwowej.
2.Porozumienie winno w swej treści zawierać m.in. zapisy dotyczące szczegółowego celu darowizny związanego z potrzebami szkoły.
3.Porozumienie może być zawarte pomiędzy nadleśniczym a:
- dyrektorem szkoły wraz z radą rodziców w przypadku szkół samorządowych, przy czym radę rodziców reprezentuje osoba posiadająca pisemne upoważnienie udzielone przez wszystkich pozostałych członków rady rodziców;
- dyrektorem szkoły w przypadku szkół państwowych.
4.W przypadku przekazywania Darowizn na rzecz placówek oświatowych prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego, dopuszcza się możliwość zawarcia Umowy z właściwą jednostką samorządu terytorialnego, z przeznaczeniem Darowizny na rzecz wskazanej placówki oświatowej.
Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych Regulaminem decyzje podejmuje Kierownictwo Nadleśnictwa.
- Nadleśnictwu przysługuje możliwość zmiany lub uchylenia niniejszego Regulaminu, poprzez ogłoszenie na stronie internetowej zarządzenia o zmianie lub uchyleniu Regulaminu.
- Nadleśnictwo zastrzega sobie wyłączne prawo do ostatecznej interpretacji niniejszego Regulaminu.
- Złożenie przez Wnioskodawcę Wniosku w sposób określony w § 3 ust. 2 jest traktowane jako akceptacja postanowień niniejszego Regulaminu.
- Integralną część niniejszego regulaminu stanowią następujące Załączniki:
- Wniosek o przyznanie darowizny finansowej – załącznik nr 1.
- Oświadczenie dotyczące rozliczenia otrzymanej Darowizny – załącznik nr 2.
- Sprawozdanie z rozliczenia otrzymanej Darowizny – załącznik nr 3.
- Umowa darowizny – załącznik nr 4.
- Porozumienie – załącznik nr 5 (dotyczy Policji).
- Porozumienie – załącznik nr 6 (dotyczy Szkół).
Asset Publisher
Realizacja obowiązku informacyjnego o ochronie danych osobowych
Realizacja obowiązku informacyjnego o ochronie danych osobowych
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych przez Nadleśnictwo
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), informujemy:
Administrator danych |
Informacja o Inspektorze Ochrony Danych |
Nadleśnictwo Ustrzyki Dolne |
Kontakt do Inspektora Ochrony Danych: iod@comp-net.pl
|
Cel przetwarzania danych osobowych |
Podstawa prawna przetwarzania |
|
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO - dopełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa w związku z:
Art. 6 ust. 1 lit. b RODO - wykonanie umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą oraz podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy; Art. 6 ust. 1 lit. f RODO – prawnie uzasadniony interes administratora – obrona, ustalanie lub dochodzenie roszczeń, bezpieczeństwo osób i mienia;
|
|
Art. 6 ust. 1 lit. b RODO - wykonanie umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą oraz podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy; |
|
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO - dopełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa w związku z:
|
|
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO - dopełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa w związku z:
|
|
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO - dopełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa w związku z:
|
|
|
|
|
|
Art. 6 ust. 1 lit. a RODO – zgoda osoby, której dane dotyczą; Art. 6 ust. 1 lit. c RODO - dopełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa w związku z:
|
|
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO - dopełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa w związku z:
|
|
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO - dopełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa w związku z:
|
|
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO - dopełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa w związku z:
Art. 6 ust. 1 lit. f – prawnie uzasadniony interes administratora – poprawa bezpieczeństwa osób |
Realizacja procesu rekrutacji. |
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO - dopełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa w związku z:
Art. 6 ust. 1 lit. a RODO - zgoda kandydata do pracy na przetwarzanie danych wykraczających poza zakres wskazany w Ustawie z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy; |
|
Art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. b RODO - dopełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa w związku z:
Art. 6 ust. 1 lit. b RODO - wykonanie umowy o pracę, której stroną jest osoba, której dane dotyczą oraz podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy; Art. 6 ust. 1 lit. a RODO – zgoda osoby, której dane dotyczą; |
|
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO - dopełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa w związku z:
|
Rozpatrywanie wniosków oraz udzielenie wsparcia w formie darowizn.
|
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO - dopełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa w związku z:
Art. 6 ust. 1 lit. b RODO - wykonanie umowy darowizny, której stroną jest osoba, której dane dotyczą oraz podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;
Art. 9 ust. 2 lit. e RODO – przetwarzanie dotyczy danych osobowych w sposób oczywisty upublicznionych przez osobę, której dane dotyczą;
|
Prowadzenie profili jednostki w mediach społecznościowych:
|
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO - dopełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa w związku z:
Art. 6 ust. 1 lit. f – prawnie uzasadniony interes administratora – poprawa bezpieczeństwa osób i ochrona mienia; |
Okres przechowywania Twoich danych osobowych:
Sposób tworzenia, ewidencjonowania i przechowywania dokumentów (w szczególności czas przechowywania) w jednostkach organizacyjnych Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe określa Jednolitym rzeczowy wykaz akt dla PGL LP.
Po zrealizowaniu umowy, Twoje dane osobowe będą przechowywane zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa. Na potrzeby rachunkowości oraz ze względów podatkowych, przetwarzamy dane przez okres 5 lat liczonych od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.
Jeżeli dane były przez nas przetwarzane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, przetwarzamy dane w tym celu przez okres przedawnienia roszczeń, wynikający z przepisów Kodeksu cywilnego. Jeśli toczy się spór, proces sądowy lub trwa inne postępowanie (szczególnie karne), okres archiwizacyjny będzie liczony od dnia prawomocnego zakończenia sporu, a w przypadku wielu postępowań prawomocnego zakończenia ostatniego z nich, bez względu na sposób jego zakończenia, chyba że przepisy prawa przewidują dłuższy okres przechowywania danych lub dłuży okres przedawnienia dla roszczeń/prawa, którego dotyczy postępowanie. Jeżeli dane były zbierane na podstawie wyrażonej uprzednio przez Ciebie zgody - będziemy przetwarzać te dane do czasu jej odwołania. W związku z prowadzonym monitoringiem wizyjnym, dane będą przechowywane przez okres nie dłuższy niż 30 dni, po czym zostaną trwale usunięte, chyba że zajdzie uzasadniona konieczność przechowywania nagrań dla celów dowodowych w zakresie postępowania przygotowawczego prowadzonego przez stosowne organy.
Jako pracodawca, jesteśmy obowiązani przechowywać dokumentację pracowniczą. Akta pracowników zatrudnionych przed 1 stycznia 1999 r. – 50 lat, akta pracowników zatrudnionych po raz pierwszy w okresie od stycznia 1999 r. do grudnia 2018 r. – 50 lat, chyba że przekażemy do ZUS oświadczenie ZUS OSW oraz raport informacyjny ZUS RIA – wówczas okres przechowywania wynosi 10 lat, akta pracowników nowo zatrudnionych od 1 stycznia 2019 r. – 10 lat od końca roku kalendarzowego, w którym ustał stosunek pracy.
W zakresie przetwarzania danych osobowych posiadasz następujące prawa:
-
dostępu do treści swoich danych – korzystając z tego prawa masz możliwość pozyskania informacji, jakie dane, w jaki sposób i w jakim celu są przetwarzane;
-
prawo ich sprostowania – korzystając z tego prawa możesz zgłosić do nas konieczność poprawienia danych lub uzupełnienia danych wynikających z błędu przy zbieraniu;
-
prawo do usunięcia - korzystając z tego prawa, możesz złożyć wniosek o usunięcie danych i w przypadku zasadności wniosku, dokonamy niezwłocznego usunięcia danych. Prawo to nie dotyczy jednak sytuacji gdy dane osobowe przetwarzane są do celów związanych z wywiązywaniem się z prawnych obowiązków administratora lub do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach władzy publicznej powierzonej administratorowi;
-
prawo do ograniczenia przetwarzania - korzystając z tego prawa możesz złożyć wniosek o ograniczenie przetwarzania danych w razie kwestionowania prawidłowość przetwarzanych danych, a w przypadku zasadności wniosku możemy dane jedynie przechowywać, wznowienie przetwarzania może odbyć się po ustaniu przesłanek uzasadniających ograniczenie przetwarzania;
-
prawo do przenoszenia danych – ma zastosowanie jedynie w przypadkach jeżeli dane są przetwarzane na podstawie zgody i w sposób zautomatyzowany;
-
prawo wniesienia sprzeciwu – korzystając z tego prawa możesz w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych, jeżeli są one przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit e lub f (prawnie uzasadniony interes lub interes publiczny). Po przyjęciu wniosku w tej sprawie, jesteśmy zobowiązani do zaprzestania przetwarzania danych w tym celu. W takiej sytuacji, po rozpatrzeniu Twojego wniosku, nie będziemy już mogli przetwarzać danych osobowych objętych sprzeciwem na tej podstawie, chyba że wykażemy, iż istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania danych, które według prawa uznaje się za nadrzędne wobec Twoich interesów, praw i wolności lub podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
-
prawo do cofnięcia zgody na ich przetwarzanie - w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, w wypadku jeżeli przetwarzania którego dokonano na podstawie zgody wyrażonej przed jej cofnięciem.
Odbiorcy danych:
W niektórych sytuacjach Twoje dane osobowe mogą być udostępniane, jeśli będzie to konieczne do wykonywania ustawowych zadań Administratora. Odbiorcami danych mogą być:
-
banki w celu obsługi dokonywanych transakcji;
-
Zakład Ubezpieczeń Społecznych;
-
Urzędy Skarbowe;
-
Podmioty świadczące usługi pocztowe oraz kurierskie;
-
Jednostki organizacyjne PGL Lasy Państwowe, uczestniczące w procedurach internetowych, prowadzonych poprzez dedykowane do tego celu: portal
„e-drewno.pl” oraz Portal Leśno-Drzewny, oraz jednostkom uczestniczącym w realizacji zakupów z wykorzystaniem „Centralnej kartoteki kontrahentów”; -
Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w zakresie czynności kontroli i nadzoru oraz udzielenia zgody na zawarcie z Państwem umowy najmu, dzierżawy oraz sprzedaży;
-
Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych w zakresie czynności kontroli i nadzoru w oparciu o wewnętrzne przepisy PGL LP;
-
Biegli rewidenci w ramach badania sprawozdania finansowego;
-
Osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie informacja publiczna, informacja o środowisku lub dokumentacja postępowania przetargowego;
Dane mogą być również udostępniane podmiotom, z którymi Administrator ma zawarte umowy powierzenia danych tj.:
-
Zakład Informatyki Lasów Państwowych w zakresie utrzymania baz danych systemów informatycznych;
-
Inne firmy informatyczne świadczące usługi oraz wsparcie techniczne;
-
Radcy prawni świadczący obsługę prawną;
-
Doradcy podatkowi;
-
Firmy świadczące usługi ochrony osób i mienia;
-
Firmy świadczące usługi związane z prowadzeniem archiwum zakładowego/składnicy akt;
Pozyskiwanie danych z innych źródeł:
W niektórych sytuacjach, możemy pozyskiwać Twoje dane z innych źródeł niż bezpośrednio od Ciebie:
-
W ramach organizacji stażu leśnego dane są pozyskiwane od Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych, która deleguje osoby na staże do Nadleśnictwa;
-
W przypadku postępowania windykacyjnego dane możemy pozyskać od komornika;
-
W ramach organizacji praktyk studenckich czy uczniowskich, dane pozyskujemy z uczelni lub szkoły, która deleguje na praktyki;
-
W ramach organizacji zajęć edukacyjnych możemy pozyskać dane od szkoły lub instytucji zgłaszającej uczestnictwo w zajęciach i konkursie;
-
W ramach prowadzenia nadzoru na lasami niepaństwowymi, dane pozyskujemy od Starosty Powiatu;
-
W ramach realizacji zadań związanych z łowiectwem dane możemy pozyskać z koła łowieckiego, którego członkiem jest osoba;
-
W ramach prawa pierwokupu przysługującemu na mocy art. 37 a, ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach, dane pozyskujemy od notariuszy, u których zawierana jest umowa przedwstępna kupna sprzedaży gruntu.
Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy prawa.
Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne dla celów przedstawionych w tabeli za wyjątkiem celów wynikających z przepisów prawa gdzie podanie danych jest obowiązkowe. Niepodanie danych osobowych będzie skutkowało niezrealizowaniem celu, dla którego miały być przetwarzane.
Twoje dane nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również w formie profilowania oraz nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych przez Nadleśnictwo Ustrzyki Dolne w związku
z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości
Szanowni Państwo;
Administrator danych osobowych - Główny Inspektor Straży Leśnej przywiązując szczególną wagę do poszanowania Państwa prywatności dokłada wszelkich starań, by zapewnić bezpieczeństwo danych osobowych przetwarzanych w związku z realizowanymi przez siebie zadaniami w zakresie zapobiegania i zwalczania przestępczości.
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Głównego Inspektora Straży Leśnej, na podstawie art. 22 ustawy z dnia 14 grudnia 2018 r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 1206 z późn.zm.), przekazujemy informację o przetwarzaniu danych osobowych:
-
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Główny Inspektor Straży Leśnej z siedzibą w Warszawie przy ul. Grójeckiej 127, 02-124 Warszawa
-
Z administratorem można skontaktować się:
-
listownie na adres siedziby administratora
-
telefonicznie: tel. 22 58 98 214;
-
pocztą elektroniczną na adres e-mail: sekretariat@lasy.gov.pl lub udodo@lasy.gov.pl
-
Administrator wyznaczył Inspektora ochrony danych, z którym można kontaktować się, w celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania Pani/Pana danych osobowych z wykorzystaniem następujących kanałów komunikacji:
-
listownie na adres siedziby Administratora,
-
telefonicznie:
-
22 58 98 370 lub 880-752-347;
-
22 58 98 232 lub 880-752-342.
-
za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: udodo@lasy.gov.pl
-
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu rozpoznawania, zapobiegania, wykrywania i zwalczania czynów zabronionych, w tym zagrożeń dla porządku publicznego, zgodnie z ustawowymi zadaniami Głównego Inspektora Straży Leśnej, wynikającymi z zakresu powszechnie obowiązujących przepisów prawa, tj. ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach, w szczególności z art. 45 ust. 1 pkt 3, art. 47 oraz art. 48a. Wskazane przepisy stanowią podstawę do wymagania od Pani/Pana podania danych osobowych, które są niezbędne do realizacji wskazanego celu.
-
Pani/Pana dane będą przechowywane przez okres wykonywania ustawowych zadań Administratora, a następnie przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz zarządzenia Nr 66 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 12 listopada 2014 r. w sprawie wprowadzenia Instrukcji kancelaryjnej oraz Instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych i składnic akt w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe.
-
Pani/Pana dane osobowe mogą być ujawniane podmiotom, które są uprawnione do ich otrzymania na podstawie przepisów prawa np. organy publiczne, sądy, służby, prokuratura. Ponadto Pani/Pana dane mogą być udostępnione podmiotom współpracującym z Głównym Inspektorem Straży Leśnej, takim jak inne jednostki organizacyjne Lasów Państwowych, kancelarie prawne, podmioty świadczące usługi archiwizacji i obsługi serwisowej, operatorzy pocztowi. Odbiorcy ci zobowiązani są również do należytej ochrony ujawnionych im danych osobowych.
-
Osobie, której dane są przetwarzane w przypadku naruszenia jej praw przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych będącego organem nadzorczym w rozumieniu przepisów ochrony danych osobowych. Skargę można wnieść za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej dostępnej na stronie: https://www.uodo.gov.pl/pl/p/kontakt e-mailem: kancelaria@uodo.gov.pl lub listownie: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
-
Przysługuje Pani/Panu prawo żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, sprostowania lub usunięcia danych osobowych lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych na zasadach określonych w ustawie z dnia 14 grudnia 2018 r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości w szczególności jej przepisów zawartych w artykule od 22 do 25.
KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH z zamówieniami publicznymi związanymi z Projektem realizowanym w ramach Funduszu Spójności - Współfinansowanym z Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska (POIiŚ) 2014-2020 r.
1. Zamawiający działając na mocy art. 13 (dotyczy Wykonawcy będącego osobą fizyczną, Wykonawcy będącego osobą fizyczną prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą, pełnomocnika Wykonawcy będącego osobą fizyczną, członka organu zarządzającego wykonawcy, będącego osobą fizyczną) oraz art. 14 (dot. osób fizycznych skierowanych do realizacji Zamówienia, podwykonawcy/podmiotu trzeciego będącego osobą fizyczną, podwykonawcy/podmiotu trzeciego będącego osobą fizyczną prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą, pełnomocnika podwykonawcy/podmiotu trzeciego będącego osobą fizyczną, członka organu zarządzającego podwykonawcy/podmiotu trzeciego, będącego osobą fizyczną, osób, których dane służą do wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, braku podstaw do wykluczenia z postępowania, jak i potwierdzenia wymogów Zamawiającego dotyczących wykonania przedmiotu zamówienia) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 2016 r.), zwanego dalej: „RODO”, informuje Pana/Panią, że:
1). Administratorem Danych Osobowych jest: Minister Funduszy i Polityki Regionalnej, pełniący funkcję Instytucji Zarządzającej (IZ) Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 (PO IiŚ 2014-2020), mający swoją siedzibę pod adresem: ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa.
2). W sprawie danych osobowych może Pan/Pani kontaktować się pod adresem: IOD@mfipr.gov.pl.
3). Dane osobowe będą przetwarzane przez IZ na potrzeby realizacji PO IiŚ 2014-2020, w szczególności w celu podejmowania i realizacji czynności w ramach POIiŚ.
4). Zamawiający Nadleśnictwo Ustrzyki Dolne, z siedzibą: 38-700 Ustrzyki Dolne, ul. Rynek 6 jest podmiotem przetwarzającym dane osobowe (tzw. procesorem). Dane osobowe będą przetwarzane przez Zamawiającego w celu:
a) przeprowadzenia postępowania o udzielenie Zamówienia;
b) wyłonienia wykonawcy oraz udzielenia Zamówienia poprzez zawarcie Umowy;
c) przechowywania dokumentacji postępowania o udzielenie Zamówienia na wypadek kontroli prowadzonej przez uprawnione organy i podmioty;
d) przekazania dokumentacji postępowania o udzielenie Zamówienia do składnicy akt/archiwum, a następnie jej zbrakowania (trwałego usunięcia i zniszczenia).
5). Przetwarzanie przez IZ danych osobowych odbywa się w związku z realizacją ciążącego na administratorze obowiązku prawnego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), wynikającego z następujących przepisów prawa:
a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego, oraz ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylającego Rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006;
b) rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 1011/2014 z dnia 22 września 2014 r. ustanawiającego szczegółowe przepisy wykonawcze do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 w odniesieniu do wzorów służących do przekazywania Komisji określonych informacji oraz szczegółowe przepisy dotyczące wymiany informacji między beneficjentami a instytucjami zarządzającymi, certyfikującymi, audytowymi i pośredniczącymi;
c) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) 2018/1046 z dnia 18 lipca 2018 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii, zmieniające rozporządzenia (UE) nr 1296/2013, (UE) nr 1301/2013, (UE) nr 1303/2013, (UE) nr 1304/2013, (UE) nr 1309/2013, (UE) nr 1316/2013, (UE) nr 223/2014 i (UE) nr 283/2014 oraz decyzję nr 541/2014/UE, a także uchylające rozporządzenie (UE, Euratom) nr 966/2012;
d) ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020.
6). Zamawiający oraz IZ mogą przetwarzać różne rodzaje danych, w tym przede wszystkim:
- dane identyfikacyjne, w tym w szczególności: imię, nazwisko, miejsce zatrudnienia / formę prowadzenia działalności gospodarczej, stanowisko; w niektórych przypadkach także PESEL, NIP, REGON,
- dane dotyczące zatrudnienia, w tym w szczególności: otrzymywane wynagrodzenie oraz wymiar czasu pracy,
- dane kontaktowe, w tym w szczególności: adres e-mail, nr telefonu, nr fax, adres do korespondencji,
- dane o charakterze finansowym, w tym szczególności: nr rachunku bankowego, kwotę przyznanych środków, informacje dotyczące nieruchomości (nr działki, nr księgi wieczystej, nr przyłącza gazowego).
Dane pozyskiwane są bezpośrednio od osób, których one dotyczą, albo od instytucji i podmiotów zaangażowanych w realizację Programu, w tym w szczególności: od wnioskodawców, beneficjentów, partnerów.
7). Dane osobowe będą mogły być udostępnione innym odbiorcom, jeżeli przepisy szczególne tak stanowią oraz będą mogły być udostępnione firmie informatycznej, która udostępnia środowisko sprzętowe, aplikacje oraz utrzymuje bazy danych Zamawiającego, podmiotom prowadzącym działalność pocztową lub kurierską, bankom, w przypadku prowadzenia rozliczeń, organom państwowym lub innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, podmiotom, którym IZ powierzyła wykonywanie zadań związanych z realizacją Programu, w tym w szczególności podmiotom pełniącym funkcje instytucji pośredniczących i wdrażających, instytucjom, organom i agencjom Unii Europejskiej (UE), a także innym podmiotom, którym UE powierzyła wykonywanie zadań związanych z wdrażaniem PO IiŚ 2014-2020, podmiotom świadczącym usługi, w tym związane z obsługą i rozwojem systemów teleinformatycznych oraz zapewnieniem łączności, w szczególności dostawcom rozwiązań IT i operatorom telekomunikacyjnym.
8). Dane osobowe mogą być przekazane do państwa nienależącego do Europejskiego Obszaru Gospodarczego (państwa trzeciego) lub organizacji międzynarodowej w rozumieniu RODO, w ramach powierzenia przetwarzania danych osobowych lub udostępnienia na mocy przepisów prawa, przy czym, zawsze przy spełnieniu jednego z warunków:
a) Komisja Europejska stwierdziła, że to państwo trzecie lub organizacja międzynarodowa zapewnia odpowiedni stopień ochrony danych osobowych, zgodnie z art. 45 RODO,
b) państwo trzecie lub organizacja międzynarodowa zapewnia odpowiednie zabezpieczenia i obowiązują tam egzekwowalne prawa osób, których dane dotyczą i skuteczne środki ochrony prawnej, zgodnie z art. 46 RODO,
c) zachodzi przypadek, o którym mowa w art. 49 ust. 1 akapit drugi RODO, przy czym dane te zostaną wówczas w sposób odpowiedni zabezpieczone, a Wykonawca ma prawo do uzyskania dostępu do kopii tych zabezpieczeń pod wskazanym w pkt 2) powyżej adresem e-mail.
9). Dane osobowe będą przechowywane przez Zamawiającego zgodnie z przepisami prawa przez okres:
a) 3 lat od zamknięcia Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 – 2020, nie krócej jednak niż 5 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia (okres archiwizacyjny wynikający z Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt) w przypadku zamówień współfinansowanych ze środków UE;
b) 5 lat od dnia zakończenia postępowania w przypadku zamówień finansowanych ze środków krajowych (okres archiwizacyjny wynikający z Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt).
10). Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez IZ przez okres wskazany w art. 140 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. oraz jednocześnie przez czas nie krótszy niż 10 lat od dnia przyznania ostatniej pomocy w ramach PO IiŚ 2014-2020 - z równoczesnym uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
11). Osobie, której dane dotyczą, przysługuje:
a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii (art. 15 RODO),
b) prawo do sprostowania swoich danych (art. 16 RODO),
c) prawo do usunięcia swoich danych (art. 17 RODO) - jeśli nie zaistniały okoliczności, o których mowa w art. 17 ust. 3 RODO,
d) prawo do żądania od administratora ograniczenia przetwarzania swoich danych (art. 18 RODO),
e) prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (art. 77 RODO) - w przypadku, gdy osoba uzna, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne krajowe przepisy regulujące kwestię ochrony danych osobowych, obowiązujące w Rzeczpospolitej Polskiej.
12). Podanie danych osobowych Zamawiającemu jest dobrowolne, niemniej jednak bez ich podania nie jest możliwy udział w postępowaniu o udzielenie Zamówienia.
13). Podanie IZ danych jest dobrowolne, ale konieczne do realizacji ww. celu, związanego z wdrażaniem Programu. Odmowa ich podania jest równoznaczna z brakiem możliwości podjęcia stosownych działań.
14). Zamawiający nie będzie przeprowadzać zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania na podstawie podanych danych osobowych.
2. Wykonawca zobowiązuje się poinformować w imieniu Zamawiającego wszystkie osoby fizyczne skierowane do realizacji Zamówienia, podwykonawców/podmioty trzecie będące osobami fizycznymi, podwykonawców/podmioty trzecie będące osobami fizycznymi prowadzącymi jednoosobową działalność gospodarczą, pełnomocnika podwykonawcy/podmiotu trzeciego będącego osobą fizyczną, członka organu zarządzającego podwykonawcy/podmiotu trzeciego, będącego osobą fizyczną, osoby, których dane służą do wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, braku podstaw do wykluczenia z postępowania, jak i potwierdzenia wymogów Zamawiającego dotyczących wykonania przedmiotu zamówienia, a których dane osobowe zawarte są w składanej ofercie lub jakimkolwiek załączniku lub dokumencie składanym w postępowaniu o udzielenie Zamówienia, o:
a) fakcie przekazania danych osobowych podmiotom określonym w ust. 1 pkt 1);
b) przetwarzaniu danych osobowych przez podmioty określone w ust. 1 pkt 1).
3. Na mocy art. 14 RODO, Wykonawca zobowiązuje się wykonać w imieniu podmiotów określonych w ust. 1 pkt 1) obowiązek informacyjny wobec osób, o których mowa w ust. 2, przekazując im treść klauzuli informacyjnej, o której mowa w ust. 1, wskazując jednocześnie tym osobom Wykonawcę jako źródło pochodzenia danych osobowych, którymi dysponowały będą podmioty określone w ust. 1 pkt 1). Jeżeli Wykonawca będzie korzystał z podwykonawców/podmiotów trzecich, zobowiąże on tego podwykonawcę/podmiot trzeci do wypełnienia w imieniu podmiotów określonych w ust. 1 pkt 1) obowiązku informacyjnego wobec osób fizycznych, których dane bezpośrednio pozyskał, w szczególności osób fizycznych skierowanych do realizacji zamówienia.
1) Stosownie do wymogów wynikających z przepisu art. 8a ust. 5 ustawy PZP, Zamawiający informuje o ograniczeniach dotyczących uprawnień w zakresie danych osobowych, o których mowa w przepisach art. 8a ust. 2 i 4 oraz art. 97 ust. 1a ustawy Pzp:
a) zgodnie z przepisem art. 8a ust. 2 ustawy Pzp: w przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679 (RODO), wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu;
b) zgodnie z przepisem art. 8a ust. 4 ustawy Pzp: wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu;
c) zgodnie z przepisem art. 97 ust. 1a ustawy Pzp: w przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających w szczególności na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
DLA OSÓB UBIEGAJĄCYCH SIĘ O ZATRUDNIENIE
Nadleśnictwo Ustrzyki Dolne informuje, że ze względu na ochronę danych osobowych, przyjmuje dokumenty CV osób starających się o pracę, wyłącznie
w przypadku otwarcia procesu rekrutacji na konkretne stanowisko.
W przypadku otwarcia procesu rekrutacji, na stronie internetowej Nadleśnictwa zostanie zamieszczona odpowiednia informacja.
Przetwarzanie danych osobowych w tym, zakresie odbywa się wyłącznie na podstawie:
- art. 6 ust. 1 lit. b RODO – w zakresie czynności podjętych w celu zawarcia umowy,
- art. 6 ust. 1 lit. c RODO – obowiązku prawnego ciążącego na Nadleśnictwie wynikającego głównie z Kodeksu Pracy.
W przypadku, gdy CV zostanie złożone bez ogłoszonej rekrutacji:
-
e –mailem – zostanie usunięte (skasowane);
-
w formie papierowej – zostanie zniszczone.
Nadleśnictwo Ustrzyki Dolne nie odpowiada za nadesłane oferty.