Wydawca treści Wydawca treści

Hodowla Lasu

Hodowla lasu obejmuje całość prac związanych z odnawianiem i pielęgnowaniem lasu.

1. Pierwszymi etapami są selekcja i nasiennictwo, których zadaniem jest dostarczenie odpowiedniej ilości najlepszych jakościowo nasion.

2. Drugim – szkółkarstwo, które ma za zadanie wyprodukowanie materiału sadzeniowego najlepszej jakości.

3. Trzecim etapem jest założenie upraw w ramach odnowień i zalesień oraz pielęgnacja lasu.

 

Hodowla selekcyjna drzew leśnych w nadleśnictwie prowadzona jest w następujących obiektach bazy nasiennej:

Wyszczególnienie

Gospodarcze Drzewostanystany Nasienne

DM

ZN

Uprawy pochodne

Gatunek

JD

BK

MD

SO

Inne L.

JD

BK

*

ŚW

JD

BK

 

195

158

3

8

13

14

5

4

50

60

27

*  źródła nasion ( jawora, sosny czarnej, daglezji  oraz lipy drobnolistnej)

 

Uprawy pochodne:

Nr bloku

Gatunek

Pow. bloku [ha]

Lokalizacja

TSL

GTD

Udział gatunku głównego [%]

1

JD

15,65

03-2-11-235b

LWYŻŚW

BK JD

8 JD

5,47

03-2-11-234f

LWYŻŚW

BK

3 JD

2

JD

15,47

03-1-08-314c

LGŚW

BK JD

7 JD

3

JD

17,80

03-2-15-139b

LGŚW

BK JD

10 JD

6,00

03-2-15-149b

LGŚW

BK JD

6 JD

1

BK

26,77

03-1-06-269b

LGŚW

BK

9 BK

1

ŚW

10,22

03-2-12-241a

LGŚW

JD BK

6 ŚW

9,87

03-2-12-241b

LGŚW

JD BK

6 ŚW

29,91

03-2-14-61Bb

LGŚW

ŚW BK

8 ŚW

LMP – leśny materiał podstawowy; LMR – leśny materiał rozmnożeniowy

 

Nadleśnictwo usytuowane jest w obszarze dwóch regionów pochodzenia 804 i 806.

 

Szkółkarstwo leśne:

Rodzaje szkółek :

Lp.

Leśnictwo

Rodzaj szkółki*

Nazwa zwyczajowa

Pow. produkcyjna (ar)

1

Orelec

polowa

Szkółka nr. 40

415

2

Orelec

tunel (inspekty)

Szkółka nr. 30

32,5

3

Orelec

kontenerowax

Szkółka nr. 22

1,2

 

 

* - polowa, tunel, kontener

Nadleśnictwo w pełni zaspakaja własne zapotrzebowanie na sadzonki oraz produkuje sadzonki do zalesień w programach PROW oraz dla innych nadleśnictw.

 

Zakładanie upraw w ramach odnowień i zalesień:

Rozmiar prac hodowlanych  w nadleśnictwie w latach 2009-2018 kształtuje się następująco:

 

Wyszczególnienie

 

Ogółem

(ha)

Zalesienia i odnowienia otwarte

11,73

Odnowienia II piętra

56,95

Odnowienia luk

17,87

Odnowienia po RB złożonych

1599,21

R-m odnowienia i zalesienia

1685,76

Poprawki

4,05

Pielęgnowanie lasu(gleby,uprawy,młodników)

4880,26

 

Plan urządzania lasu zakłada średnioroczny rozmiar odnowień w wysokości 169 ha.


Najnowsze aktualności Najnowsze aktualności

Powrót

Konkurs „Cztery pory roku w poezji i prozie”

Konkurs „Cztery pory roku w poezji i prozie”

W dniu 11.03.2021 r. nadleśnictwo Ustrzyki Dolne objęło honorowym patronatem oraz podjęło się  współorganizacji Szkolnego Konkursu Recytatorskiego pt. „Cztery pory roku w poezji i prozie”, organizowanego w Szkole Podstawowej nr 1
w Ustrzykach Dolnych dla  klas 0-III.

Głównymi celami konkursu było kształtowanie wrażliwości na piękno języka ojczystego oraz rozbudzanie zainteresowań poezją i prozą. Tematyka prezentowanych utworów nawiązywała do treści przyrodniczych. Recytowane wiersze pochwalały postawy proekologiczne oraz rozbudzały  u uczniów szacunek do świata przyrody.

W konkursie wystąpiło 27 recytatorów, wyłonionych w preeliminacjach klasowych.

Zdobywcą nagrody Grand Prix została uczennica klasy 3 „b”- Sarah Kumah- Doe.

Laureatami miejsc I zostali: Lena Goździewska kl. 0 „b”, Laura Drozd kl. I „b”, Dawid Bloch kl. II „b” oraz Lena Dziuban kl. III „a”.

Miejsca II przypadły uczniom: Natalii Markowicz kl. 0 „b”, Emilii Koncewicz kl. I „c”, Miłoszowi Koncewiczowi kl. II „a” i Miłoszowi Piątkowskiemu kl. III „a”.

Zdobywcami miejsc III zostali: Maja Wilk kl. 0 „a”, Maja Terlecka kl. I „c”, Róża Sowa kl. II „a” i Eliza Tchurzyk kl.III „a”.

Dyplomy uczestników konkursu otrzymali: Anna Kabaj kl. 0 „a”, Zuzanna Wronowska kl. 0 „a”, Miłosz Urban kl. 0 „b”, Weronika Siniewicz kl. I „a”, Malwina Wojtasik kl. I „a”, Vanessa Wójtowicz kl. I „a”, Nikola Warga kl. I „b”, Kacper Bekacz kl. I „b”, Igor Futyma kl. I „c”, Wiktor Żółty kl. II „a”, Julia Mąka kl. II „b”, Barbara Pitera kl. II „b”, Aleksandra Śmigielska kl. III „a” i Milena Wieczorek kl. III „a”.

Wszystkim uczestnikom i laureatom konkursu serdecznie gratulujemy!

Podziękowania kierujemy do jury, bo bardzo trudne miało zadanie, do wszystkich Wychowawców przygotowujących uczniów do konkursu oraz do jego organizatorów za pomysł i zainteresowanie młodych ludzi do sięgnięcia po wiersze inspirowane naszą przyrodą.

 

Darz Bór!